Digital Blend is sinds 2016 actief als consultant op het gebied van Digital, CRM en Loyalty. We kijken niet naar het merk of een branche, we kijken naar de uitdaging! Daarom hebben we al een mooi gevarieerd portfolio weten op te bouwen met verschillende soorten projecten en tevreden klanten. Benieuwd welke projecten wij gedraaid hebben? Kijk dan snel verder en wie weet vind jij in ons een nieuwe sparringspartner!

Recente projecten

2024: Voorzitter Ecommerce Loyalty Insights
Bedrijf: ShoppingTomorrow

ShoppingTomorrow is de innovatiemotor en inspiratiebron binnen digital commerce en een initiatief van Thuiswinkel.org. In het jaarprogramma doen zij onderzoek naar de belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen verschillende vakgebieden. Wat houdt de Expertgroep Loyaliteit in deze casus in? In deze expertgroep gaan we, ondersteund door data en onderzoek, op zoek naar strategieën die jij kunt toepassen om het (verborgen) potentieel van een bestaand klantenbestand te verzilveren. Als voorzitter ben ik verantwoordelijk voor de voortgang en het samenbrengen van de expertgroep, inclusief alle communicatie, het organiseren van bijeenkomsten en voor het opleveren van het resultaat van de bluepaper.

Download hier onze bluepaper van 2024.

Juli 2021 – maart 2022 en Jan 2023 – Mei 2024: Digital & CRM Projectmanagement 
Bedrijf: Hyundai Nederland 

Ik ben betrokken bij de uitrol, het beheer en de continue optimalisatie van de verschillende platformen die Hyundai aanbiedt aan haar prospects en klanten. Denk hierbij aan diverse websites als de nationale website, de dealerwebsites, maar ook e-commerce tools zoals ClicktoBuy, voorraadsite en het loyaliteitsplatform myHyundai. Voor een succesvolle uitrol werk ik nauw samen met ons Europese hoofdkantoor.

Naast de platforms ben ik ook actief betrokken bij alle andere online touchpoints in de
klantreis en samen met mijn Digitale collega’s zorg ik ervoor dat alle informatie beschikbaar is (Databases, data-analyses, Customer Data Platform) en zo optimaal mogelijk wordt gebruikt. Of het nu gaat om campagnes, evenementen, marketingautomatisering of 1op1 communicatie

2022: CRM & Loyalty Management
Bedrijf: Hunkemoller
Samen met het team werken we aan het strategische langetermijndoel: het creëren van een ‘effectieve & efficiënte contactstrategie’. Ik ben verantwoordelijk voor het dagelijkse management van alle campagne activiteiten die gericht zijn op de klantlevenscyclus (acquisitie, ontwikkeling, behoud en inspiratie) in 14 landen. Op basis van marktinformatie kan A.I. en andere inzichten (van de verschillende afdelingen). Wij voeren klantgerichte marketingcampagnes en klantreizen uit via app en e-mail (aanmelding, welkom, verkoopaanbiedingen, retargeting, reactivering, loyaliteit) voor onze verschillende klantsegmenten. Ook werk ik aan de HKM app-strategie & e-mailstrategie, inclusief groei, A/B-testen, het creëren van nieuwe trajecten en segmenten en het opzetten van marketingautomatisering.

Heden: CRM & Loyalty Management
Bedrijf: ICI Paris XL

Als Projectleider beheer ik meerdere CRM Benelux-projecten rond personalisatie en marketingautomatisering, zoals klantreizen (van onboarding tot verlopen), triggercampagnes (inclusief one shots & dataverrijking), e-mailstrategie, leadgeneratiecampagnes (ook met derde partners) en het creëren van een nieuwe ICI PARIS XL loyaliteitsstrategie/programma. Van briefing, tot coördinatie tussen interne en externe partners, planning, evaluatie, budget en stakeholdermanagement. Daarnaast ondersteun ik de Projectmanagers bij het monitoren van hun voortgang en mogelijke projectrisico’s, in combinatie met het verstrekken van informatie aan en het creëren van draagvlak bij alle interne en externe stakeholders en de daarbij behorende projectverantwoordelijkheid.

Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en campagnes voor IPXL APP Nederland waarbij we gebruik maken van eigen data en digitale kanalen, kennis van de retailsector en creatieve marketing.

2017-2018: Digitale Transformatie / Product Owner
Bedrijf: SOS Kinderdorpen
Om de ambities voor kinderen te verwezenlijken staat SOS Kinderdorpen aan de vooravond van een nieuwe groeispurt. Hierin speelt digitalisering een belangrijke rol. In deze rol zal Digital Blend de richting uitstippelen en uitvoer te geven aan de digitale strategie. Enerzijds een stip op de horizon te plaatsen, ontwikkelen van de bijbehorende roadmap en hier met de organisatie naartoe bewegen. Anderzijds operationeel bezig en in staat om zelfstandig diverse projecten succesvol te realiseren, zoals een nieuw CMS, een nieuwe website en het implementeren van een IATI software.

Lees meer over dit project >>

2017-2018: Digital Project Management / Online Marketing
Bedrijf: Recruiters United
Primaire taak is het schrijven en herschrijven van alle teksten naar digitale toepassingen (website en social kanalen) gericht op de doelgroep. Verder willen we de naamsbekendheid en die van haar events vergroten, meer bezoek genereren naar de website en willen we het aantal leads van de nieuwsbrief en leden verhogen. Dit doen we door middel van SEO, SEA, social media, creëren van blogs en vlogs en (display / online video) campagnes. Samen met een extern bureau (Endouble) zorgden we ook voor de ontwikkeling van een nieuwe website, welke 31 januari succesvol is gelanceerd.

2017-2018: Copywriting
Bedrijf: Zoover BV
Zoover  is bezig om een nieuwe holiday customer journey te ontwikkelen en heeft als doel om dit jaar nog 250 nieuwe landingspagina’s te realiseren. Daar draagt Digital Blend, samen met 3 andere freelance copywriters, aan bij door deze landingspagina’s (SEO proof) uit te schrijven en en in hun CMS in te voeren.

2017: Handboek vacatureteksten 
Bedrijf: Studenten Huisvesting (SSH)
Studenten Huisvesting (SSH) is sinds 1956 dé specialist in studentenhuisvesting van Nederland met ruim 19.000 kamers en woningen in de regio Utrecht, Amersfoort, Maastricht, Tilburg, Rotterdam, Zwolle en Groningen. Aan ons de vraag om hun vacatures te herschrijven, zodat deze aantrekkelijker en beter vindbaar (SEO) zouden worden. Daarnaast hebben wij ze een handboek met tips meegegeven waar op te letten bij het schrijven van vacatureteksten en welke online kanalen geschikt zijn om in te zetten.

2017: Online Marketing Management
Bedrijf: Lead Tactics
Lead Tactics richt zich op het MKB in Nederland. Verantwoordelijk geweest voor het bedenken en uitschrijven van voorstellen voor online marketing strategieën en social media kalenders, het bepalen van de content- en paginastructuur binnen een website en onderhouden van Facebook pagina’s voor klanten van Lead Tactics. Daarnaast hebben we een paar projecten binnen Lead Tactics gemanaged, samen met een team van freelancers zoals een UX designer en copywriter en deze aangestuurd om zo de perfecte oplevering en optimalisatie te realiseren.

2017: Online Fondsenwerving 
Bedrijf SOS Kinderdorpen
Verantwoordelijk voor het werven van de particulieren donateurs via digitale kanalen. Hiervoor denken we strategisch mee over de inzet van de online kanalen en weten dat door te vertalen naar campagnes en activiteiten. Campagnes hebben we end-to-end opgepakt en bijgestuurd. Verder zijn er landingspagina’s en actieplatformen getest en geoptimaliseerd en droegen we bij aan de ontwikkeling van interne kennis op het gebied van online marketing  en fondsenwerving

2016 – 2017 B2B (Online) Marketing
Bedrijf: Schulinck – Wolters Kluwer 
Bepalen, uitwerken en coördineren van de launch campagne van twee producten. Ook is er in samenspraak met de Manager Marketing de (online) marketingstrategie en budget planning voor 2017 bepaald. Verder was er de coördinatie, monitoring en realisatie van on- en offline marketingcampagnes, stuurde we betrokken externe partijen aan, zoals reclamebureaus en online bureaus, en ontwikkelde we content marketing uitingen. De verantwoording van de wekelijkse inhoud en verzending van de mailingen via Unica en Tripolis werden ook door ons verzorgd..

2016 Online Marketing & Content Management
Bedrijf: Start People Head office 
Verantwoordelijk voor de gehele online marketing van Start People. Hieronder vallen ook ASA Talent, Werken bij Start People en Restart. Daaronder vielen taken als content management, het opstellen en briefen van online campagnes, aansturen van externe bureaus, opzetten van de social media strategie, opzetten eDM/CRM voor zowel B2C als B2B, het bepalen en uitvoeren van SEO strategie, schrijven van wervende teksten, affiliate marketing, het testen nieuwe online tools voor e-cruitment en het geven van interne Online Masterclass trainingen.

Wil je ook dat Digital Blend jouw bedrijf verder helpt? Bekijk onze mogelijkheden of neem contact op