Digital Blend is sinds 2016 actief als consultant op het gebied van digital marketing, strategie en transformatie. We kijken niet naar het merk of een branche, we kijken naar de uitdaging! Desondanks hebben we al een mooi portfolio weten op te bouwen met verschillende soorten projecten en tevreden klanten. Benieuwd welke projecten wij gedraaid hebben? Kijk dan snel verder en wie weet vind jij in ons een nieuwe sparringspartner!

Heden: ICI PARIS XL
Project: CRM Project Management Campaigns & Customer Journeys
Voor ICI Paris XL zijn we tijdelijk aanwezig om de operationele gang van zaken rondom CRM campagnes draaiende te houden. Daarbij spelen we een coördinerende rol tussen ICI Paris XL en de leveranciers en zorgen we dat de CRM campagnes volgens wens worden uitgevoerd. Gezamenlijk kijken we hoe we de campagnes naar een hoger niveau kunnen krijgen, structuur kunnen krijgen in processen en meer resultaat kunnen behalen. Daarnaast houden we ons bezig met de customer journeys op het gebied van e-mail en DM (denk aan repurchasing, churn en cross-sell).

2017-2018: SOS Kinderdorpen
Project: Digitale Transformatie / Product Owner
Om de ambities voor kinderen te verwezenlijken staat SOS Kinderdorpen aan de vooravond van een nieuwe groeispurt. Hierin speelt digitalisering een belangrijke rol. In deze rol zal Digital Blend de richting uitstippelen en uitvoer te geven aan de digitale strategie. Enerzijds een stip op de horizon te plaatsen, ontwikkelen van de bijbehorende roadmap en hier met de organisatie naartoe bewegen. Anderzijds operationeel bezig en in staat om zelfstandig diverse projecten succesvol te realiseren, zoals een nieuw CMS, een nieuwe website en het implementeren van een IATI software.

Lees meer over dit project >>

2017-2018: Recruiters United
Project: Project Management / Online Marketing 
Primaire taak is het schrijven en herschrijven van alle teksten naar digitale toepassingen (website en social kanalen) gericht op de doelgroep. Verder willen we de naamsbekendheid en die van haar events vergroten, meer bezoek genereren naar de website en willen we het aantal leads van de nieuwsbrief en leden verhogen. Dit doen we door middel van SEO, SEA, social media, creëren van blogs en vlogs en (display / online video) campagnes. Samen met een extern bureau (Endouble) zorgden we ook voor de ontwikkeling van een nieuwe website, welke 31 januari succesvol is gelanceerd.

2017-2018: Zoover BV
Project: SEO Copywriting
Zoover  is bezig om een nieuwe holiday customer journey te ontwikkelen en heeft als doel om dit jaar nog 250 nieuwe landingspagina’s te realiseren. Daar draagt Digital Blend, samen met 3 andere freelance copywriters, aan bij door deze landingspagina’s (SEO proof) uit te schrijven en en in hun CMS in te voeren.

2017: Studenten Huisvesting (SSH)
Project: Handboek / redigeren vacatureteksten
Studenten Huisvesting (SSH) is sinds 1956 dé specialist in studentenhuisvesting van Nederland met ruim 19.000 kamers en woningen in de regio Utrecht, Amersfoort, Maastricht, Tilburg, Rotterdam, Zwolle en Groningen. Aan ons de vraag om hun vacatures te herschrijven, zodat deze aantrekkelijker en beter vindbaar (SEO) zouden worden. Daarnaast hebben wij ze een handboek met tips meegegeven waar op te letten bij het schrijven van vacatureteksten en welke online kanalen geschikt zijn om in te zetten.

2017: Lead Tactics
Project: Online Marketing Management
Lead Tactics richt zich op het MKB in Nederland. Verantwoordelijk geweest voor het bedenken en uitschrijven van voorstellen voor online marketing strategieën en social media kalenders, het bepalen van de content- en paginastructuur binnen een website en onderhouden van Facebook pagina’s voor klanten van Lead Tactics. Daarnaast hebben we een paar projecten binnen Lead Tactics gemanaged, samen met een team van freelancers zoals een UX designer en copywriter en deze aangestuurd om zo de perfecte oplevering en optimalisatie te realiseren.

2017: SOS Kinderdorpen
Project: Online Marketing Fondsenwerving
Verantwoordelijk voor het werven van de particulieren donateurs via digitale kanalen. Hiervoor denken we strategisch mee over de inzet van de online kanalen en weten dat door te vertalen naar campagnes en activiteiten. Campagnes hebben we end-to-end opgepakt en bijgestuurd. Verder zijn er landingspagina’s en actieplatformen getest en geoptimaliseerd en droegen we bij aan de ontwikkeling van interne kennis op het gebied van online marketing  en fondsenwerving

2016 – 2017: Schulinck – Wolters Kluwer
Project: B2B (Online) Marketing
Bepalen, uitwerken en coördineren van de launch campagne van twee producten. Ook is er in samenspraak met de Manager Marketing de (online) marketingstrategie en budget planning voor 2017 bepaald. Verder was er de coördinatie, monitoring en realisatie van on- en offline marketingcampagnes, stuurde we betrokken externe partijen aan, zoals reclamebureaus en online bureaus, en ontwikkelde we content marketing uitingen. De verantwoording van de wekelijkse inhoud en verzending van de mailingen via Unica en Tripolis werden ook door ons verzorgd..

2016: Start People
Project: Online Marketing & Project Management
Verantwoordelijk voor de gehele online marketing van Start People. Hieronder vallen ook ASA Talent, Werken bij Start People en Restart. Daaronder vielen taken als content management, het opstellen en briefen van online campagnes, aansturen van externe bureaus, opzetten van de social media strategie, opzetten eDM/CRM voor zowel B2C als B2B, het bepalen en uitvoeren van SEO strategie, schrijven van wervende teksten, affiliate marketing, het testen nieuwe online tools voor e-cruitment en het geven van interne Online Masterclass trainingen.

Wil je ook dat Digital Blend jouw bedrijf verder helpt? Bekijk onze mogelijkheden of neem contact op!